HOME TIPS SKINCARE DRAMA DASHBOARD

Friday, 18 April 2014

Lelaki idaman Madi dan anda?

Ok pertama kali tengok muka beliau, Madi dah suka kat dia. ^_^
Bila tengok mukanya, rasa berdebar-debar, tenang dan tersenyum-senyum macam orang tak betul..  =P
Inilah lelaki idaman yang dicari selama ini. Mungkin tidaklah popular dan kacakseperti artis2 korea or Aaron Aziz, tapi Madi suka dia kerana sikapnya. ^_^
Macam orang Islam jatuh hati dan sayang akan Rasulullah SAW dan Allah SWT. ^_^

Nak tahu siapakah lelaki yang Madi suka dan jatuh hati pada pandangan pertama? Inilah beliau :

Abu Khurayra Al-Kazakh


Siapakah beliau? Kenapa Madi suka beliau dan juga sikapnya? Mungkin korang dah kenal and ada yang tak kenal :) Umur beliau baru sahaja 19 tahun. tapi taktahulah tahun ni or tahun lepas.

Pemuda ini seringkali disebut namanya di dalam askar di Syria kerana kehebatan dan keberaniannya dalam memasuki tentera pada usia yang muda. Beliau ialah, Abu Khurayra Al-Kazakh merupakan seorang mujahid muda yang berusia 19 tahun berasal dari Kazakhstan.Beliau berjihad melawan rezim Nushairiyah di Suriah bersama kumpulan Jaish Al-Muhajirin wal Anshar.

Berita kesyahidan Abu Khurayra (Mac 2014) datang bersama dengan khabar sedih syahidnya dua lagi Mujahidin lain yang berasal dari Tajikistan dan Dagestan. Mereka dilaporkan gugur ketika melancarkan jihad di Syria menurut Akhbar Sham, sebuah laman web berbahasa Rusia yang menyokong kumpulan Jaish al-Muhajireen wal-Ansar, satu kelompok mujahidin asing yang dipimpin oleh komandan dari Kaukasus (Russia). Abu Khurayra Al-Kazakh, Abu Ahmad Al-Tajik, dan Ismail Al-Dagistani telah gugur syahid di Syria. Ketiga-tiga syuhada dikabarkan berjuang bersama Jaish al-Muhajireen wal-Ansar. Abu Ahmad Al-Tajik bertempur di Brigade Imarah Kaukasus.


Sejak hari pertama berada dalam kelompok jihadnya, dia kelihatan seperti berada di rumah sendiri, seolah-olah tercipta satu ruang untuknya di situ bersama rakan-rakan jihadnya yang lain.Walaupun masih muda, Abu Khurayra turut memiliki karisma.

Melihat kelakuannya dan mendengar dia berkata-kata, sukar untuk membayangkan bahawa seseorang boleh berdebat dengannya. Ceria dan cerdas, beliau bersedia untuk mengadakan perbualan dengan saudara-saudara yang lain untuk menyertai perbincangan, dan dalam masa yang sama, mengekalkan sopan santun dan kelembutan dalam berbicara, tanpa menyinggung perasaan sendiri dan teman-temannya. 

Dia hampir tidak menceritakan apa-apa tentang dirinya, seperti yang biasa dilakukan oleh majoriti Mujahidin yang lain.

Salah seorang Mujahidin yang lebih senior sempat mengusiknya, "Anak padang rumput Kazakh, mari kita meneka namamu.Kamu mahu aku meneka tiga kali namamu? Apakah kau Zhumabay? Tidak? Baik, maka itu bermaksud kau ialah Tuligen atau Serik."


"Tidak," jawabnya dengan senyuman. "Nama saya Abu Khurayra."

Satu perjalanan hidup yang cukup singkat, namun mujahid muda ini meninggalkan jejak yang begitu benderang di hati rakan-rakan seperjuangannya, selamanya. Satu perjalanan hidup yang cukup singkat, namun mujahid muda ini meninggalkan jejak yang begitu benderang di hati rakan-rakan seperjuangannya, selamanya.

Itu sahaja yang mampu diketahui tentang dia.Satu perjalanan hidup yang cukup singkat,namun mujahid muda ini meninggalkan jejak yang begitu benderang di hati rakan-rakan seperjuangannya,selamanya.


Nampak? Orang macam inilah patut dijadikan lelaki idaman berbanding lelaki2 yang berjuang di kaca tv.. ^_^
Semoga roh beliau ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman. Amin.
Madi pun takkan dapat jumpa lelaki ini lagi..  

4 comments:

  1. belum tahu lagi pasal beliau. semoga arwah ditempatkan dikalangan org yg beriman. amin :') thanks for sharing.

    ReplyDelete
  2. Al Fatihah... Wajahnya memang tenang je.

    ReplyDelete
  3. madi ! kite same laa. 1st i know about this kat fb. tgok je gambar teros jatoh hati . tpi taktau pulak dia baru 19 thun. haihh. alhamdulillah syahid di jln Allah Taala.

    ReplyDelete
  4. ASSALAMUALAIKUM ,, saya ada jual HP CLONE KOREA 99% macam ori , HARGA MAMPU MILIK , TERMURAH untuk anda , Berminat ? Hubungi / whatsapp ke 0145322955 (sue)

    LIKE PAGE : https://www.facebook.com/seuahmatcollection

    ReplyDelete

Pecah kaca, pecah gelas,
sudah baca? Harap komen