HOME TIPS SKINCARE DRAMA DASHBOARD

Tuesday, 20 May 2014

Kartun Kacang

 


Siapa pernah tengok cerita ni? 
Best kan? Kacang ni dah takde kat RTM. 
Rindu pula nak tengok cerita ni. 
Photo: :: Kawan-kawan j0mmm kita nyanyi sama-sama k ::

Ada satu benda
Lain bentuk lain rupa
Khasiatnya pun berbeza
Cuma ia satu nama...cuba teka

Engkau di gemari
Kecil besar tua muda
Mudah pula dicari
Walau serata dunia...cuba teka

Digoreng atau rebus
Dipanggang atau kukus
Diperam atau bungkus
Khasiatnya memang bagus

Cuba teka...Siapa Dia...
Jawapannya...

KACANG...

Aku kacang hijau, dia kacang soya
Aku kacang tanah, dia kacang dal
Aku kacang parang, dia buah pinggang
Aku kacang merah, dia mata hitam
Aku kacang kuda
Ali mana? Ali mana?
Aku kacang gajus....

Ni hah lagu dia :

2 comments:

  1. Cerita feberet ena ni dulu macam kecil kecil. Hahahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha, sama2. cerita ni memang best!

      Delete

Pecah kaca, pecah gelas,
sudah baca? Harap komen