HOME TIPS SKINCARE DRAMA DASHBOARD

Sunday, 29 September 2013

Kucingku lebih tua dari adikku


5
Gambar hiasan

Hari ni saya nak bercerita tentang kucing saya.
Saya panggil dia nenek sebab dia memang dah tua.
Actually, dah layak dipanggil moyang sebab Nenek ni dah banyak kali lahirkan anak.
Kebanyakan anak2 Nenek ada yang dah mati, hilang.
Yang masih hidup sikit saja.
Nak tahu kenapa saya cakap Nenek lebih tua dari adik saya yang berumur 11 tahun tu?
Jom baca!

Saya pindah ke kawasan perumahan ni pada umur 3/4 tahun.
Masa tu adik saya tak lahir lagi..
Tapi mak saya cakap, Nenek dah lahir.
Bayangkan, sejak saya umur 3/4 tahun, Nenek dah ada.
Memang ajaib!
Sebab tulah saya taknak Nenek saya hilang atau mati sebab saya sayangkan Nenek!
Nenek sangat baik.
Nenek sanggup berlapar demi anak-anaknya.
Bila tiba waktu makan, dia tunggu anak2 dia makan, lepas anak2 dia dah kenyang, baru dia makan.
Saya tak nak tunjuk gambar Nenek sebab saya tak nak orang tahu macam mana rupa dia.
Baru taip pasal Nenek, Nenek dah mengiau panggil anak dia.
Hehehe, bye bye.
Sampai sini saja kisah kucing saya.

6 comments:

  1. Panjang umur nenek. Letaklah gambaq nenek. teringin nak tengok. heheeee

    ReplyDelete
  2. pandai jaga =) pnjang btol umur nenek..nnti ltak la gmbar..rmai yg nk tgok ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih.. tapi tadi anak dia kena langgar..
      Jiran langgar anak kucing saya T_T

      Delete
  3. pernah jugak bela kucing yg pjg umur tapi masuk umur 12 tahun kucing tu pon mati, masa tu xdok kat umah sebab sambung belajar kat kelantan . sedih sgt sebab xdapat bersama di saat terakhir

    ReplyDelete
  4. baru nk request minta gambar nenek..hehe apa pun mmg syg gilerkan dgn kucing yg dah lama tgl dgn kita..:)

    ReplyDelete

Pecah kaca, pecah gelas,
sudah baca? Harap komen