HOME TIPS SKINCARE DRAMA DASHBOARD

Friday, 27 September 2013

Bahaya Syiah

Masa hari khamis, 26/09/2013 ada pelajar dari Kolej UIA datang kat sekolah saya..
Dia terangkn dan tunjuk video pasal Syiah ni.
Syiah n dah start menular kat Sri Gombak.. Sekolah aku pun berdekatan dekat Sri Gombak..
Huhuhu, aku harap Syiah ni dapat disekat dan ditunjukkan ke jalan yang benar..
Ok, aku nak terangkan faktor kemunculan fahaman syiah ni berdasarkan pamplet yang aku dapat.

Kewafatan Rasulullah
Terdapat sesetengah pihak berpendapat bahawa Saidina Ali lebih berhak menjadi Imam lalu berpihak kepadanya. Pendapat ini juga dipegang oleh sebahagian puak Syiah dengan penafsiran khas mereka sendiri. Sementara selain Syiah pula mengkaitkan pendapat ini dengan pandangan yang mengatakan bahawa talian darah dengan Rasulullah S.A.W lebih berhak menjadi khalifah selepas Rasulullah S.A.W.

Kemunculan Pergerakan Abdullah B. Saba' di Penghujung Zaman Uthman R.A
Abdullah B. Saba' adalah seorang yahudi dari Yaman dan pengasas gologan Syiah Al-Sabaiyah yang merupakan golongan Syiah pelampau. Dia telah memeluk Islam pada zaman Uthman R.A dan menjelajah ke kota2 Islam dalam percubaanya menyesatkan umat Islam.

Mungkin ada lagi faktor yang lain, tapi saya takdelah pakar sangat bab agama ni, jadi saya sampaikan apa yang saya faham saja. :)

Oh ya, Syiah ni pun ada arah kiblat dorang sendiri.
Ini gambar Kaabah dorang

Ini Dia Cara Orang Syiah Solat 12


Di video yang saya tengok, dorang buat kekacauan di Masjid Nabawi.
Bila hari apa eh? dorang meratapi pemergian Saidina Ali kut,
dorang pukul badan dorang sendiri sampai berdarah.
Malah, budak2 pun kena buat. Kesian dorang.
Dari apa yang aku ingat, darah yang keluar tu boleh menghapuskan dosa.

Syiah juga mengamalkan nikah mut'ah..
Ianya pernikahan yang dilakukan cukup dengan persetujuan lelaki dan wanita tentang upah dan tempoh, tanpa perlu wali dan saksi.

Kesimpulannya, Syiah ni tahu nak senang je.
Solat pun nak mudah, iaitu menjamakkan solat tanpa alasan tertentu iaitu Zuhur dengan Asar dan Maghrib dengan Isyak.

Kalau ada orang nak sebarkan pasal Syiah ni, report saja kat pihak yang handle kan benda ni ataupun jauhkan diri daripada dorang ni..


1 comment:

  1. dat is actually scary thou. and its near to our school ;;

    ReplyDelete

Pecah kaca, pecah gelas,
sudah baca? Harap komen