HOME TIPS SKINCARE DRAMA DASHBOARD

Wednesday, 6 February 2013

Tips : Cara untuk Konsisten

Belajar juga merupakan satu jihad. Allah juga memerintahkan umatnya supaya menuntut ilmu. Selain tu, sebelum korang nak berjaya, korang mesti menunaikan solat 5 waktu.. Tak percaya? Buktinya AZAN..
HAYYA ALASSOLAH (2 kali) --> Marilah menunaikan solat
HAYYA ALAL FALAKH (2 kali) --> Marilah menuju kejayaan

 1. Solat 5 waktu
 2. Kalau korang berjaya dalam sesuatu perkara, (exam) korang boleh bagi ganjaran kat diri sendiri. kalau korang gagal, korang dendalah diri sendiri. Hehehehe
 3. Korang tampal nota2 yang perlu korang ingat kat mana2.. ( dlm bilik, dapur ) Paling senang, tempat yang korang selalu tengok..
 4. Pilih kawan yg baik.. Kawan yang baik dapat mempengaruhi kita untk menjadi seorang insan yang BAIK!
 5. Bayangkan kalau diri kita berjaya, mesti keluarga, rakan2, cikgu2 happy. Korang pun happy.. =D
 6.  IDOLA. Semua orang mesti ada idola kan? Contohnya, idola aku RASULULLAH S.A.W. Rasulullah adalah insan yang paling aku kagumi dalam semua aspek. :)

Itu sahaja.. Harap2 ini dapat membantu korang dalam sesuatu perkara.. 

1 comment:

  1. betul semua tu yg pnting niat kena baik, usaha, berdoa dan tawakal.. insyallah segalanya dipermudahkan

    ReplyDelete

Pecah kaca, pecah gelas,
sudah baca? Harap komen