HOME TIPS SKINCARE DRAMA DASHBOARD

Monday, 27 May 2013

Amboi, jirannku melebih-lebih pula!

 
Ini sebenarnye nak luahkan perasaan terpendam sejak sekian lama lagi..
dipersilakan baca tentang perkara yang aku kurang suka terhadap jiran yang berperangai macam ni :

Bila sidai kain, ampaian dorang masuk kawasan rumah kitorang, so, bila aku nak keluarkan ampaian, tempat kitorang jadi sikit je.. Banyak kali dah dorang buat macam tu.. haii, sabar jelah
Ada sekali tu, tuan rumah tu, dia baru balik dari kerja.. masa tu hujan rintik2 je. takdelah lebat sangat.. ampaian dorang kat luar.. apalagi, tuan rumah tu buka gate rumah aku, masukkan ampaian die.. amboi, kau takde rumah ke sampai nak masukkan ampaian dalam rumah aku? kalau kau minta izin takpe juga, nitak, pakai main masuk je macam ni rumah kau.. 

Jiran aku tak suka kucing. Pernah sekali, kucing aku basah bila pulang rumah.. -__- 
      kalau dah benci kucing aku, tak payahlah nak simbah2.. Adoyai.. 

Jiran aku report kat MPS yang kucing aku suka buat kacau.. apa yang kacaunye? kacau pokok2 kau? kucing memanglah suka main kat pokok.. ataupun dia buat bising? ataupun sula kencing dan berak atas tanah depan rumah kau? sedih tau bila mps nak ambil kucing kitorang.. disebabkan perkara tu, separuh kucing aku kena buang.. huhuhu.. sebenarnye banyak lagi yang berkaitan dengan kucing aku, tapi biarkan jelah.. 

Setiap hari, tak kisahlah waktu cuti, waktu aku sekolah, mesti ada cucu dia... menyakitkan hati betul.. cucu dia belum sekolah rendah lagi, tapi mulut, hmm kuranghajar betul.. ada ke patut dengan bibik dia pun, budak tu nak kuranghajar.. lepastu menjerit macam orang gila.. kalau sekali-sekala dia menjerit takpelah.. ini tak, dikatakan setiap harilah juga.. tension aku nak belajar..



No comments:

Post a Comment

Pecah kaca, pecah gelas,
sudah baca? Harap komen