KLAIRS - Mochi BB Cushion & Mid Day Blue Sun Lotion

Sunday, August 06, 2017
Salam readers


        Haa, nak tau tak apa 2 benda comel kat atas tu? Okay, itulah antara dua produk dari KLAIRS, iaitu salah satu skincare brand yang famous dari Korea Selatan. Klairs ni sangat terkenal dengan kebagusan produk-produk mereka. 

     ❤ No Colorant
     ❤ No Alcohol
      No Parabens
     ❤ No Artificial Fragrance

       Jadi, Sun Protection sangat penting dalam kehidupan seharian. Lagi-lagi untuk mereka yang nak jaga kulit dari sunburn. BB Cushion pula memang salah satu pengganti bedak compact sebab BB Cushion ni orang kata coverage dia lagi bagus. So, meh kita tengok kat bawah ni.

Klairs Mid Day Blue Sun Lotion SPF40 PA++


         Malaysia ni kan negara yang panas, so of course la kena pakai sun protection ni setiap hari. Bukan setakat anda pergi keluar rumah je, duduk dalam rumah pun kena pakai juga. Nak tahu kenapa? Sebab kat dalam rumah pun kita terdedah dengan UV RAY seperti lampu, duduk depan komputer.

        Apa yang penting kalau nak pilih sun protection ni? First kenalah pilih yang ada SPF30 keatas. Second, pilih jenis yang sesuai dengan kulit kita. Berminyak, kering atau kedua-duanya. So, Klairs Mid Day Blue Sun Lotion SPF 40 PA++ memang pilihan yang terbaik untuk anda. Sebab sun lotion ni sesuai untuk semua jenis kulit Kalau kulit muka korang jenis yang sensitif, SPF 40 PA++ dah cukup baik untuk korang.

       Tekstur sunscreen ni ringan, tidak melekit dan tidak akan keringkan kulit muka. Color sun lotion ni biru, sebab ada bahan Guaiazulene yang boleh cover kulit sunburn atau redness. Selain itu, bila korang apply Mid Day Blue Sun Lotion, muka akan nampak lebih bermaya dan glowy. 



Sebelah kanan putih sedikit dari belah kiri

Cara Pakai:
1. Goncang dulu sun lotion tu sebelum pakai
2. Jangan apply banyak sangat sun lotion tu sebab taknak ada white cast
3. Apply 15 minit sebelum keluar dari rumah.
4. Kalau apply pakai sponge, sun lotion ni juga boleh dijadikan sebagai makeup primer.

Tips: Better reapply sun lotion 2 jam atau 3 jam sekali kalau korang selalu terdedah dengan cahaya matahari

Klairs Mocchi BB Cushion

       Klairs Mochi BB Cushion, comel sangat packaging tu. Okay, BB Cushion ni hanya ada satu shade sahaja. Mean, kalau sesetengah bb cushion yang lain ada light, natural shade. Yang ni takde okay. 

Surface Mochi BB Cushion tu color putih



      Selain itu, Mochi BB Cushion juga mempunyai SPF40. So, selepas pakai Mid Day Blue Sun Lotion, bolehla korang pakai Mochi BB Cushion pula. 

 

     Kalau korang tengok dalam video tu, penutup dia boleh pusing. Mean nak buka dan tutup tu korang boleh pusing saja. So kebersihan memang terjaga. Tambahan lagi, Mochi BB Cushion dapat meneutralkan kulit muka (redness),meratakan tona kulit yang tidak sekata, dan cover pori-pori di muka.

3 Cara Berbeza Menggunakan Mochi BB Cushion


Menarik kan produk Klairs ni? So, untuk korang semua yang nak cuba dua produk di atas ni boleh terjah kat website di bawah

WebsiteHermo Klairs
Instagramhermomy



17 comments:

  1. Penjagaan kulit muka dari sinar uv ni memang penting sangat.. kalau tak belum apa2 muka dah nmpk kusam n lebih berusia dr usia sebenar.. So memang elok sangat ada produk klairs ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan penting sangat! klairs memang membantu

      Delete
  2. comel sangat mcm sayang pulak nak guna..

    ReplyDelete
  3. masa madi tekan bb cushion dlm video tu, rasa nak nangis sbb sayang sgt

    ReplyDelete
  4. Bestnya... kt mn nak beli ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh beli kat sini: https://www.hermo.my/search/product?keyword=klairs

      Delete
  5. Cute gila heheh senang nak bwk mana2 ..

    ReplyDelete
  6. Sekarang dah ramai orang berkenan guna produk dari Korea kan, mesti bagus kan?

    ReplyDelete

Pecah kaca, pecah gelas,
sudah baca? Harap komen

Powered by Blogger.