Fesyen Casual Muslimah Terkini

“Wahai Muhammad! katakanlah kepada isteri-isterimu, anak-anak perempuanmu dan isteri-isteri orang Mukmin, ‘Hendaklah mereka mengulurkan jilbabnya.” [Surah Al-Ahzab (33):59]. 
 
 

    Kebanyakkan Muslimah, khususnya yang tinggal di ibu kota semakin bijak bergaya dan mempunyai citarasa fesyen yang baik. Berbanding gaya Muslimah 5 tahun yang lalu, mereka tidak diberikan pendedahan fesyen yang meluas dan pilihan yang diberikan juga amatlah sedikit. Ketika itu, kesedaran berfesyen juga masih belum berkembang seperti sekarang. Hari ini, anda lihat terdapat pelbagai pilihan pakaian Muslimah yang trendy khususnya fesyen casual Muslimah terkini yang cukup modern seperti berikut:



         Tampil ringkas dan bersahaja dengan kombinasi jogger pants atau harem pants dengan padanan t-shirt berlengan panjang seperti berikut. Ia merupakan jenis pakaian kasual yang paling mudah digayakan dan selesa dipakai. Sebagai pelengkap gaya, anda boleh menyempurnakan gaya ini dengan pemakaian sneakers atau wedges heels. 




       Untuk fesyen kasual yang kedua, Muslimah boleh tampil feminine dengan menggayakan koleksi dress muslimah seperti berikut. Koleksi dress muslimah ini turut boleh dipakai ketika ingin menghadiri majlis-majlis istimewa. 


Gaya casual Muslimah yang ketika adalah dengan padanan seluar slacks bersama pemakaian blouse Muslimah. Anda boleh lihat di pasaran kini terdapat banyak koleksi blouse Muslimah yang terkini dan sopan untuk dipakai. 

Dan untuk pilihan yang keempat pula adalah koleksi Kaftan atau juga kadang kala dikenali sebagai batwing jubah. Rekaan kaftan yang loose ini menjadikan si pemakai kelihatan sopan dan berasa selesa sepanjang hari. 
Yang penting, kita sebagai umat Islam hendaklah menutup aurat yang mematuhi syariah. ^_^ 

Terima kasih kerana membaca

6 comments:

  1. Blogwalking sini dari Segmen Tinggalkan URL bersama Dunia Cik Akak :)

    http://syaza-applemints.blogspot.my/

    ReplyDelete
  2. Dress tu memang cik akak suka..cantik

    ReplyDelete
  3. memang bukan style sya la nak pakai macam ni..tak keluar rumah la nanti..kikiki

    ReplyDelete
  4. Yeah betul, berfesyen juga tapi haruslah menutup aurat dan tidak terlalu ketat

    ReplyDelete

Pecah kaca, pecah gelas,
sudah baca? Harap komen

Powered by Blogger.