Biodata Emma Maembong ( Pelakon Projek Memikat Suami)



Nama sebenar :  Fatimah Rohani binti Ismail
Dikenali sebagai : Emma Maembong
Tarikh lahir :  27 March 1992
Twitter : Emma_Maembong
Instagram : Emma_Maembong 

“Kalau orang yang rapat dengan saya biasanya menyapa saya Timah, yang baru kenal panggil saya Emma. Nama Emma itu singkatan Timah kalau disebut banyak kali dan laju-laju.

“Maembong pula gabungan nama ayah saya, Ismail dan datuk saya Embong. Itu nama pena dia sepanjang berkarya sebagai pelukis negara,” sesi pengenalan itu diteruskan ketika jurusolek Mimie Romyza mula mengoles wajah mulus gadis kacukan Melayu dan Scotland itu.

Drama yang dibintangi oleh Emma :
  
2012: Kau Yang Terindah


2012: Cinta Itu Milikku


2013: Kampung Girl


2013: 3 Nenek 3 Dara


2013: Projek Memikat Suami


2014: Yes Boss!
 

No comments:

Pecah kaca, pecah gelas,
sudah baca? Harap komen

Powered by Blogger.